Podstawa prawna Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 1407). Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, parter, pokój nr 18, budynek B tel. (17) 22 10 526, (17) 22 10 527. Sposób załatwienia sprawy Przyjęcie zgłoszenia zameldowania. Wydanie poświadczenia zameldowania. Wymagane dokumenty - Dokument stwierdzający tożsamość, - Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt czasowy (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale mieszkania) wskazujący osobę uprawniona do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowanie. Opłaty Nieprzewidziane przepisami. Czas załatwienia sprawy Bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego. Tryb odwoławczy Nieprzewidziany przepisami. Inne informacje Przy zameldowaniu na pobyt czasowy nie potrzeba wymeldowania z miejsca pobytu stałego. Należy określić czasookres zameldowania. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa można zameldować się na pobyt czasowy z jednoczesnym wymeldowaniem się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Wystarczy wypełnić tylko jeden formularz, w którym obok nowego adresu zameldowania we właściwym polu formularza należy wskazać adres poprzedniego miejsca zameldowania. Informacje o wymeldowaniu zostaną przekazane do urzędu właściwego dla ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały i czasowy. Opracował: Helena Dziedzic, Inspektor Ref. Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, 06.02.2014 r. Sprawdził: Łukasz Charchut, Kierownik Ref. Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, 06.02.2014 r. Zatwierdził: Jolanta Kaszowska, Sekretarz Gminy, 06.02.2014 r. Wzór wniosku - Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące |